Oracle Communications Prepaid Charging
Dodane przez BoBik dnia 02/08/2011
Oracle i Fujitsu Technology Solutions buduj膮 system zarz膮dzania sieci膮 w CenterNecie.
Rozszerzona zawarto舵 newsa
Oracle i Fujitsu Technology Solutions buduj膮 system zarz膮dzania sieci膮 w CenterNecie.

System budowany w CenterNet S.A. opiera si臋 na produkcie Oracle Communications Prepaid Charging, wchodz膮cym w sk艂ad pakietu Oracle Communications Network Charging & Control. Wdro偶enie prowadz膮 konsultanci Fujitsu Technology Solutions, kt贸rzy w ramach kontraktu dostarcz膮 tak偶e us艂ugi serwisowe przez dwa lata po zako艅czeniu projektu.

G艂贸wnym elementem oprogramowania budowanego systemu jest pakiet Oracle Communications Prepaid Charging, jeden z produkt贸w z grupy Oracle Communications Network Charging & Control. Oracle dostarczy tak偶e licencje bazy danych Oracle Database oraz sprz臋t komputerowy w postaci czterech serwer贸w klasy SPARC T3-1.
Projekt rozpocz膮艂 si臋 ju偶 w lutym 2011 roku, od z艂o偶enia oferty, za艣 jego zako艅czenie planowane jest w listopadzie b.r.


Kluczowe funkcje budowanego systemu, to:

* kompleksowa kontrola sieci i naliczanie op艂at w czasie rzeczywistym dla r贸偶nych us艂ug - w tym po艂膮cze艅 g艂osowych, SMS, czy sesji pakietowych;
* przygotowanie dla uruchomienia us艂ug konwergentnych na wsp贸lnej platformie, przy wykorzystaniu r贸偶nych technologii sieciowych (GSM/UMTS/IP/LTE/Cable);
* wsp贸lna platforma dla us艂ug przedp艂aconych (pre-paid) i abonamentowych (postpaid), umo偶liwiaj膮ca integracj臋 z istniej膮cymi w臋z艂ami SCP i systemem billingowym;
* wsparcie dla sieci IMS z wykorzystaniem protoko艂u SIP i z takimi funkcjami, jak ENUM, czy wirtualna sie膰 prywatna (VPN), kt贸re mog膮 by膰 dodawane sukcesywnie;
* zaawansowane zarz膮dzanie systemem do艂adowa艅 (elektronicznych i kart zdrapek);
* wsparcie dla modelu operator贸w wirtualnych MVNO/MVNE;
* mo偶liwo艣膰 samokonfiguracji platformy dla nowo tworzonych subskrypcji/kont, bez ingerencji system贸w zewn臋trznych (self provisioning);
* mo偶liwo艣膰 wspierania us艂ug w modelu Telco 2.0.


"Obecnie realizowana strategia CenterNet przewiduje dostarczanie us艂ug hurtowych i detalicznych przy 艣cis艂ej wsp贸艂pracy innych sp贸艂ek telekomunikacyjnych. W zwi膮zku z tym, dla CenterNet ogromn膮 zalet膮 systemu opartego na produktach Oracle i tworzonego przez ekspert贸w Fujitsu jest to, 偶e stanowi on wsp贸ln膮 platform臋 dla r贸偶nych us艂ug i we wszystkich technologiach sieciowych. Dodatkowo wykorzystanie w systemie standardowych interfejs贸w przyniesie nam znacz膮ce oszcz臋dno艣ci przy instalacji dodatkowych modu艂贸w w przysz艂o艣ci, dzi臋ki temu, 偶e nie wyst臋puje konieczno艣膰 kosztownej integracji i dostosowywania interfejs贸w do obecnie dzia艂aj膮cej sieci CenterNet. Korzystn膮 cech膮 systemu jest tak偶e jego modularna architektura, umo偶liwiaj膮ca proste i szybkie zmiany funkcjonalno艣ci w miar臋 rozrastania si臋 sieci lub modyfikacje architektury zgodnie z rozwojem sytuacji na rynku". - m贸wi Grzegorz Tomczyk, Wiceprezes CenterNet S.A.


"Przedstawili艣my firmie CenterNet ofert臋, kt贸ra by艂a zar贸wno optymalna kosztowo, jak i spe艂niaj膮ca wszystkie wymagania klienta. Wa偶nym elementem oferty by艂a tak偶e mo偶liwo艣膰 finansowania projektu dzi臋ki specjalnym programom finansowym udost臋pnianym przez Oracle oraz Fujitsu. Nale偶y podkre艣li膰 wyj膮tkowo kr贸tki termin wdro偶enia rozwi膮zania, kt贸ry jest mo偶liwy dzi臋ki doskona艂ej wsp贸艂pracy konsultant贸w Fujitsu Technology Solutions z ekspertami dzia艂u Oracle Communication".
- powiedzia艂 Dariusz Kwieci艅ski, Dyrektor Dzia艂u Us艂ug Fujitsu Technology Solutions.

"CenterNet skutecznie wykorzysta艂 model partnerskiej wsp贸艂pracy pomi臋dzy Oracle jako dostawc膮 globalnej technologii a firm膮 Fujitsu Technology Solutions, dostosowuj膮c膮 t臋 technologi臋 do lokalnych potrzeb klienta. Dla powodzenia projektu walnie przyczyni艂y si臋 te偶 unikalne cechy produktu Oracle, np. fakt, 偶e kluczowe dla u偶ytkownika funkcjonalno艣ci s膮 dost臋pne "out of the box" i nie wymagaj膮 dodatkowego dostosowania, co znacznie zwi臋ksza szybko艣膰 wdro偶enia ca艂ego rozwi膮zania" - powiedzia艂 Tomasz Tomaszewski z Oracle Communications.


殴r贸d艂o: Orange Oracle Communications Prepaid Charging