„Strategia zabezpieczenia sieci sprzedaży Polkomtela” - projekt Frezja
Dodane przez BoBik dnia 10/12/2007
Puls Biznesu zdradziÅ‚ szczegóły dokumentu pt. „Strategia zabezpieczenia sieci sprzedaży Polkomtela”. Strategia zaprezentowana zarzÄ…dowi Polkomtela 10 sierpnia 2007 roku przez menedżerów Departamentu Rynku Masowego to plan przejÄ™cia bezpoÅ›redniej kontroli na wiÄ™kszoÅ›ciÄ… punktów sprzedaży należących do dilerów Polkomtela i wprowadzenie franczyzy jako nowego modelu współpracy.
Rozszerzona zawarto¶æ newsa
„Strategia zabezpieczenia sieci sprzedaży Polkomtela” - projekt Frezja

Puls Biznesu zdradziÅ‚ szczegóły dokumentu pt. „Strategia zabezpieczenia sieci sprzedaży Polkomtela”. Strategia zaprezentowana zarzÄ…dowi Polkomtela 10 sierpnia 2007 roku przez menedżerów Departamentu Rynku Masowego to plan przejÄ™cia bezpoÅ›redniej kontroli na wiÄ™kszoÅ›ciÄ… punktów sprzedaży należących do dilerów Polkomtela i wprowadzenie franczyzy jako nowego modelu współpracy. W opracowaniu głównych zaÅ‚ożeÅ„ uczestniczyli doradcy Boston Consulting Group, którzy kilka miesiÄ™cy wczeÅ›niej m.in. wytypowali punkty sprzedaży do przejÄ™cia. Trzonem sieci sprzedaży ma być 450 lokalizacji (150 salonów i 300 sklepów firmowych), które docelowo majÄ… generować 65-70 % sprzedaży. Realizacja projektu o nazwie „Frezja” ma kosztować 20 mln zÅ‚ i potrwać ponad 2 lata. Operator o kosztach zwiÄ…zanych z jego realizacjÄ… oficjalnie mówić nie chce. "Spółka poniosÅ‚a tylko koszty zwiÄ…zane z opracowaniem nowej strategii" – przekonuje Adam Suchenek z biura prasowego operatora.

Szefem projektu i głównym negocjatorem w rozmowach z dilerami jest Tomasz Pajda, dyrektor Departamentu Rynku Masowego. Projekt zakÅ‚ada m.in. inwestycje operatora w zakup mniejszoÅ›ciowych udziałów dużych dilerów. Operator zakÅ‚ada „przyjazne podejÅ›cie” do dilerów podczas negocjacji by w ten sposób chcÄ… zapobiec ich zmowie i usztywnieniu stanowiska. Dodatkowym zabezpieczeniem operatora miaÅ‚y być również wysokie kary (0.5 mln) dla dilera za wymianÄ™ informacji dotyczÄ…cych negocjacji. Indywidualne i tajne negocjacje zakÅ‚adaÅ‚y wzmocnienie pozycji Polkomtela i możliwość wymuszenia zmiany umów agencyjnych na franczyzÄ™.

Oficjalnym celem realizacji „Frezji” przez Polkomtela jest zwiÄ™kszenie bezpieczeÅ„stwa wÅ‚asnej sieci sprzedaży i poprawienie jej efektywnoÅ›ci. Operator zaÅ‚ożyÅ‚ wzrost sprzedaży w przejÄ™tych salonach i sklepach firmowych (odpowiednio o 15 i 5 %) oraz zwiÄ™kszenie kwot rachunków obsÅ‚ugiwanych tam klientów (odpowiednio o 2,5 i 0,5 proc.). DziaÅ‚ania te majÄ… dać Polkomtelowi 90 mln zÅ‚ dodatkowego zysku w najbliższych 6-ciu latach i zapewnienie pozycji „lidera w dystrybucji w 2010 roku”.

"Zależy nam przede wszystkim na podniesieniu efektywnoÅ›ci sieci sprzedaży, co przeÅ‚oży siÄ™ w sposób bezpoÅ›redni na zwiÄ™kszenie satysfakcji klientów, a także w sposób naturalny na korzyÅ›ci dla obu stron - dla Polkomtela i dla naszych partnerów handlowych. DziaÅ‚amy w systemie win-win" – mówi Adam Suchenek.

ŹródÅ‚o: Puls Biznesu „Strategia zabezpieczenia sieci sprzedaży Polkomtela” - projekt Frezja